Viete, čo je najdôležitejšie, ak cvičíte jogu doma?

22.11.2017  |     

Niet pochýb o tom, že joga je jedným z najlepších cvičení, ktorému sa môžete v dnešnej stresujúcej dobe venovať. Vytrhne vás z uponáhľaného sveta, stabilizuje váš krvný tlak, upokojí myseľ, vytvorí harmonickú rovnováhu.

Nemusíte byť profík

Joga je tiež cvičením, ktoré pomáha omladiť telo, i myseľ, základom však je, aby ste ju cvičili pravidelne a správne. Na to, aby ste splnili túto úlohu však nemusíte, keď poznáte základy, chodiť každý deň na kurz, či lekcie. Jogu môžete cvičiť aj v pohodlí domova – vo vlastnej obývačke. Vtedy a tak dlho ako vám to vyhovuje, či povinnosti dovolia. Nemusíte byť profesionálom na to, aby sa vám to podarilo.

​​

Začnite lekciami v blízkom okolí

Samozrejme, nemá význam doma cvičiť, ak cvičíte len vtedy, keď sa vám chce a je to veľmi zriedkavo. Na to, aby ste pocítili efekt jogy, si nájdite čas aspoň obdeň, ak nie každý deň, minimálne však dvakrát do mesiaca. V každom prípade je na začiatku vhodné, aby ste navštívili pár lekcií u kvalitného cvičiteľa, ktorý vás s podstatou jogy zoznámi a naučí vás správne držanie tela v jednotlivých pozíciách. Vyberte si cvičenie, ktoré sa nachádza v blízkosti vášho domova, pretože stresujúce dochádzanie môže zmariť všetky pozitíva, ktoré lekciou dosiahnete.

 

Joga nie je len cvičenie

Na úvod zoznamovania sa s jogou je veľmi dôležité aj prostredie, ktoré na lekciách panuje. Stretnete sa s ľuďmi, ktorí majú rovnaký záujem ako vy, ktorí sú rovnako vystresovaní, trpia rôznymi problémami a jogu si vybrali ako ozdravnú cestu. Dôležité je spoznať aj zmýšľanie cvičiteľa jogy a všetko okolo čoho sa joga točí – pretože to zďaleka nie je len cvičenie. Je to životný štýl, spôsob stravovania i myslenia a nakoniec i relaxačné prostredie.

Chce to priestor len a len pre seba

Na to, aby ste začali cvičiť jogu vo vlastnej obývačke, treba mať na mysli pár základných faktov. Ak si naozaj chcete dobre zacvičiť a zrelaxovať, nemôžete byť v strese: treba umyť riady, pracovať, či o desať minút ísť po dieťa, ani mať časté návštevy dieťaťa, ktoré stále niečo potrebuje. Mal by to byť čas, vyhradený len a len pre vás. Všetky dôležité povinnosti by ste mali mať hotové alebo by ich mal vtedy riešiť niekto iný za vás. Ak je to možné a žijete v rušnej domácnosti, vytvorte si vlastný priestor na cvičenie – vyhraďte si izbu, kde budete môcť byť v daný čas len vy a o deti bude postarané. Inak to nemá zmysel. 

Pokoj, ticho, príjemne

Môžete cvičiť hoci aj v rohu obývačky, ale je potrebné, aby ste si v ňom vytvorili ideálny nikým nerušený priestor na relaxáciu a cvičenie. Pokoj, ticho, pvôňa éterického oleja alebo vonných tyčiniek, príjemné mäkké osvetlenie, to všetko vám pomôže uvoľniť sa. Podľa Patricka Beacha ambasádora jogy pre Virgin Activ: „Cvičenie obnovujúcej jogy v miestnosti osvetlenej sviečkami alebo v tichom tmavom prostredí zlepší vašu relaxáciu a nastaví tú správnu náladu, preto je veľmi dôležité vytvoriť si priestor, v ktorom sa cítite na sto percent pohodlne.“

Nech vás nič nerozptyľuje

Ďalej pre huffingtonpost.co.uk povedal: „Je to všetko o vytvorení priestoru, ktorý by mal byť v najpohodlnejšej miestnosti vo vašej domácnosti. Mala by v ňom byť správna teplota, vynikajúce rekvizity – vankúše, prikrývky, ktoré vám pomôžu uvoľniť sa a vyťažiť maximum z chvíľky vášho relaxu. To umožní sústrediť sa naplno na cvičenie, zamerať sa len a len na pohyb a výš dych. To je to, čo je pri cvičení jogy nevyhnutné.“

 

Čo urobí joga s vaším telom? 

Cvičenie jogy posilňuje funkcie a systémy nášho tela. Stimuluje nervový, endokrinný, tráviaci a obehový systém, zlepšuje ich fungovanie. Joga je jedným z najefektívnejších a časom otestovaných posilňovačov prirodzenej imunity. Joga môže byť aj skvelým prostriedkom na dobrú noc. Neveríte? Pozrite si toto video: https://www.youtube.com/watch?v=v7SN-d4qXx0.

SZ

foto: isifa/shutterstock

Tagy:
joga cvičenie jogy cviky na doma cvičenie na chrbticu

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Foto dňa

Fínsky domček ako splnenie sna o ideálnom bývaní?

Mojdom.sk  odporúča

Najnovšie príspevky