Rúra Glamour a projekt Greenkitchen získali dve ocenenia iF 2009

14. 01. 2009
Zdieľať

Spoločnosti Whirpool Corporation udelili dve ceny iF 2009 za návrh rúry Glamour a za návrh a koncepciu kuchynského ekologického systému Greenkitchen. Ceny udelila v decembri spoločnosť iF Industrie Forum Design GmbH a pre Greenkitchen je to už druhé ocenenie za ostatné dva mesiac. Prvým bola zlatá cena Spark, ktorú projekt Greenkitchen získal v októbri 2008.

Rúra Glamour a projekt Greenkitchen zosobňujú stratégiu vstavaných spotrebičov spoločnosti Whirpool Europe. Oba výrobky spoločnosť predstavila na minuloročnej výstave Eurocucina, ktorá sa konala na slávnom Salone del Mobile 2008 (Medzinárodný veľtrh kuchynského vybavenia 2008) v Miláne v Taliansku. Dve ocenenia iF sú jednoznačným potvrdením schopnosti spoločnosti Whirpool Europe navrhovať vstavané spotrebiče a dôkazom zásadnej návratnosti investícií spoločnosti Whirpool Corporation do portfólia prvotriednych návrhov. Whirpool Europe začne výrobu rúry Glamour a uvedie ju na trh v roku 2009. Model ekologickej kuchyne Grennkitchen by mohol prísť na trh v horizonte niekoľkých rokov.

„Cena iF za návrh výrobku pre rúru Glamour je ďalším potvrdením stratégie vstavaných spotrebičov spoločnosti Whirpool Europe, ktorá už mala pozitívne spätné väzby tak zo strany obchodu, ako aj médií. Táto stratégia spočíva v špičkovom dizajne, ktorý charakterizuje a špecifikuje súčasnú kuchyňu, a v technickej dokonalosti, ktorá je imperatívom pre kuchyňu budúcnosti. Sme radi, že Greenkitchen získala v priebehu dvoch mesiacov už svoje druhé dôležité ocenenie za návrh. Cena iF za návrh výrobku vyzdvihuje včasnosť a relevantnosť výskumu spoločnosti Whirpool a vývojovú stratégiu výrobkov tzv. zelenej generácie – od vývoja výrobku až po jeho likvidáciu. Kolektív dizajnérov spoločnosti Whirpool robí dôležité zásahy, ktoré potvrdzujú praktickú zodpovednosť obchodu v rámci starostlivosti o životné prostredie a udržateľnosť,“ povedal Jean-Pascal Rey, viceprezident Brand Marketing Organization, Whirpool Europe.


„Sme nadšení, že sme získali iF cenu za dva dôležité projekty návrhov. Menej je viac – to je filozofia, ktorá sa uplatnila pri rúre Glamour a ktorá zosobňuje strohý, zato však emocionálny dizajn. Jeho minimalizmus je výsledkom hľadania nášho tímu a nájdenia uhladeného a elegantného výrobku, ktorý poteší a zaujme moderných spotrebiteľov. Greenkitchen zasa rozpráva podmanivý príbeh udržateľného bývania a ekologického dizajnu, čo je oblasť, v ktorej sa dôsledne angažuje tím projektantov spoločnosti Whirpool Europe. Jej logika je transparentná a relevantnosť nepopierateľná,“ dodal Alessandro Finetto, riaditeľ Global Consumer Design, Whirpool Europe.


RÚRA GLAMOUR ponúka jednoduchý čistý dizajn s využitím vysokokvalitných materiálov a dokonalých konštrukčných prvkov vrátane dotykového ovládacieho panelu a integrovaného farebného grafického LCD displeja. Rúra umožňuje úplné otvorenie dvierok, ktoré tak odhalia veľký priestor s piatimi úrovňami pečenia, nový rozvod prúdu vzduchu, 6. zmysel, pyrolitickú technológiu a technológiu s využitím pary. Keď je rúra vypnutá, obrazovku nevidno. Pri jej zapnutí sa na displeji objaví intuitívna a moderná grafika podľa zvoleného programu.


GREENKITCHEN alebo Zelená kuchyňa sa inšpirovala prírodnými cyklami a schopnosťou prírody prispôsobiť sa. Ide o integrovaný technologický systém, ktorý umožňuje spotrebiteľom ušetriť až 70 % výdajov na energie a opakovane využívať až 60 % vody a tepla, vytváraného spotrebičmi na chod celého ekosystému. Úspory pritom možno dosiahnuť v štyroch oblastiach:


• vďaka spotrebičom novej generácie s priemernými úsporami, odhadovanými vo výške až 16 %;
• adaptáciou, znižovaním a recykláciou vody, tepla a energie s možnými úsporami až do 24 %;
• zmenou v správaní spotrebiteľov, kde sa dajú dosiahnuť úspory vo výške približne 10 %;
• kogeneračnými systémami v domácnosti, ktoré vyrábajú teplú vodu aj elektrinu, čo znižuje náklady až o 20 %.

Kategória: Aktuality
Tagy: whirlpool
Zdieľať článok

Diskusia