K profesionálom cez kúpeľňu

15. 04. 2013 Zdieľať

Študentovi Petrovi Strejčkovi z Ústavu priemyselného dizajnu na ČVUT v Prahe otvorila medzinárodná študentská súťaž Axor H2O story dvere medzi profesionálov. Okrem iného sa osobne stretol s dizajnérmi svetového formátu Patriciou Urquiolou a Phillippom Starckom. Jeho víťazný návrh kúpeľne Elastigenic si mohli prezrieť návštevníci počas podujatia Designblok 2012 v Prahe. Zaujímalo nás, čo mu prinieslo víťazstvo v prvom ročníku študentskej súťaže Axor H2O story.

Ako víťaz ste získali realizáciu návrhu na výstave Designblok 2013. Akým smerom sa uberali vaše prvé kroky?
Na pretavenie návrhu do reálnej podoby sme mali dva a pol mesiaca. Vzhľadom na to, že ide o futuristický návrh, v súčasnosti neexistuje materiál, s ktorým by sme mohli môj návrh realizovať. Nakoniec sme sa dohodli na variante videoprojekcie. Tá umožnila predstaviť nápad a jednotlivé funkcie kúpeľne.
 
Do akej miery ste sa zapojili do tohto procesu?
Spoločnosť Hansgrohe so mnou konzultovala každý krok. Aktívne som sa zúčastňoval príprav, aby som bol spokojný s výsledkom. 
 
Zúčastnili ste sa predstavenia novej dizajnovej kolekcie Philippa Starka pre Axor.
Na tejto veľkej akcii v Berlíne som spoznal veľa profesijne zaujímavých ľudí. Veľmi inšpiratívny rozhovor som mal napríklad s riaditeľom vývoja značky Axor. 

Študenti dajú vode tvar

Študenti dajú vode tvar
Hansgrohe

Ako hodnotíte svoju aktívnu účasť na Designbloku?
Snažil som sa byť v stánku po celý čas výstavy. Bol som prekvapený z toľkých pozitívnych reakcií. Dokonca sa pristavili aj takí, ktorí mali na základe tejto práce záujem o ďalšiu spoluprácu so mnou. Jedna spolupráca sa už aj realizuje.
 
Cenu vám slávnostne odovzdala Patricia Urquiola. Aká bola jej reakcia na vašu prácu?
Moja myšlienka sa jej páčila, ale zároveň bola prekvapená. Zdalo sa jej to byť príliš futuristické. Myslím si však, že do piatich rokov to bude možné realizovať.
 


Študenti dajú vode tvar

Študenti dajú vode tvar
Hansgrohe

Čo vám priniesla Axor H2O story?

Pre mňa bola rozhodne motivačnejšia cena v podobe profesionálneho rastu ako finančná čiastka, ktorá by mi prišla na účet. Skúsenosť a interakcia s odborníkmi boli pre mňa veľmi prínosné.
 
Čo by ste odkázali ďalším adeptom na výhru?
Treba myslieť mimo rámca zabehnutých koľají. Netreba sa báť. Treba popustiť uzdu svojej fantázii a navrhnúť veci, ktoré sa možno zdajú až nereálne. Motivácia, ktorú Hansgrohe ponúka v podobe týždňovej stáže vo výrobnom závode značky Axor, určite stojí za to.
 
Do druhého ročníka Axor H2O story sa študenti vysokých škôl môžu prihlásiť do 17. mája 2013 na www.h2ostory.sk
 
 
Elastigenic
Kúpeľňa, ktorá spĺňa vysoké nároky spoločnosti na neustále sa zvyšujúcu hygienickú čistotu. Návrh rieši čistenie neprístupných miest prikrytím priestoru elastickou textíliou, ktorá povrch uzavrie a zabráni tak vzniku nežiaducich škár a ostrých rohov. Variabilná vaňa a sprchovací kút v jednom umožňujú vytvoriť priestor nielen na očistu, ale aj na určitý druh relaxu. Na podlahe je pod elastickou textíliou ukrytá pneumatická konštrukcia, ktorá pretláča cez textíliu špeciálne pripravené oceľové rámy, ktoré vytvárajú tvar vane, vaničky či umývadla.
Kategória: Aktuality
Zdieľať článok