Navrhnúť dom bez výrazných vonkajších obmedzení vyzerá ako zadanie snov, často je to však pre architekta náročnejšia úloha ako stavba, ktorej vzhľad výrazne determinuje okolie. Pri dome v novovznikajúcej štvrti, v podstate uprostred polí, preto architekt Hudák uprel svoj pohľad „dovnútra“ – zameral sa na vytvorenie príjemného súkromia pre trojčlennú rodinu s dospievajúcim synom.
V kontakte s ulicou využíva objekt celú šírku parcely – okoloidúci vníma jasne čitateľný rám domu, ktorý vytvára bielu horizontálnu líniu a vymedzuje vstupný priestor. Za týmto „vstupným portálom“ sa nachádza privátna zóna. Jozef Barinka
Bez chladenia. Po roku bývania sa potvrdilo, že v dome nie je potrebná klimatizácia. Je to vďaka kvalitnej izolácii, presahom strechy na južnej strane a exteriérovým žalúziám.
Elegantná striedmosť. Fasádam dominuje biela farba omietky, ktorá dovoľuje vyniknúť zeleni. Bielu dopĺňajú čierne rámy zasklených plôch a titánzinkový obklad na ustúpených plochách. Z rovnakého materiálu je aj asymetrická strešná rovina.
Zo študentskej izby na konci dispozície je prístupná zadná terasa so zabudovanou vírivkou a saunou. Terasy okolo domu sú vyhotovené z pareného jaseňového dreva, ktoré zjemňuje strohý a čistý koncept stavby. Jozef Barinka
Graciózny minimalizmus
Zadaním pre architekta Jozefa Hudáka bolo navrhnúť prízemný rodinný dom na parcele v novovznikajúcej obytnej štvrti mesta Michalovce. Mal vytvoriť vhodný architektonický koncept na voľnej ploche, bez regulatívov a priestorových súvislostí, kde boli doposiaľ len polia.{R1}
Dnes už je väčšina parciel zastavaná a dom sa architektúrou líši od ostatných v okolí, prevažne katalógových stavieb rozličnej kvality. Je osadený na pozemku tak, aby rešpektoval uličnú čiaru a zároveň členil voľnú plochu na dve časti s odlišnou mierou súkromia – predzáhradku otvorenú do ulice a záhradu chránenú pred pohľadmi zvonka samotným domom. Jednoduchý pôdorysný tvar L využíva v kontakte s ulicou celú šírku rovinatej parcely.
Okoloidúci vníma najmä horizontálnu líniu širokého bieleho rámu, ktorý jasne definuje vstup do domu. Za týmto „vstupným portálom“ sa nachádza privátna zóna. Dispozične je dom rozdelený na dve logické časti – v dlhšom ramene pôdorysného L sa nachádzajú obytné priestory, v kratšom garáž. Medzi nimi je umiestnený vstup do domu. Čistý geometrický tvar bieleho jednopodlažného objektu je na začiatku dlhšieho ramena oživený asymetricky stúpajúcou šikmou strechou – pod ňou je v dispozícii situovaný otvorený denný priestor, kde vo zvýšenej časti umiestnil architekt galériu s pracovňou.
Minimalistickému interiéru dominuje biela farba – biela je gresová dlažba aj väčšina stien, biela sa objavuje aj na nábytku a textíliách. Harmonicky ju dopĺňajú dva druhy dreva – bielený dub a orech, z ktorých je vyhotovený obklad stien a nábytok. Jozef Barinka
Výrazným prvkom interiéru je kazetový obklad z bielenej dubovej dyhy s čitateľným rastrom, ktorý priebežne prechádza zo vstupnej časti domu až do dennej zóny. Vysoký denný priestor využil architekt na umiestnenie otvorenej galérie s pracovňou. Jozef Barinka
Možnosti súkromia. Na dennú časť nadväzuje na jednej strane izba pre hostí, na opačnej strane chodba, ktorá vedie do nočnej zóny domu. Tu sa nachádza spálňa rodičov, hlavná kúpeľňa a študentská izba s vlastnou kúpeľňou – miestnosti sú radené za sebou tak, aby mala každá kontakt s exteriérovou terasou. Jozef Barinka
„Dverové mimikry“ K čistým minimalistickým riešeniam patria aj bezfalcové dvere na celú výšku miestnosti, vyhotovené vždy vo farbe steny či obkladu.
V čistom interiéri s bielym základom vynikajú atypické nábytkové prvky vyrobené na mieru a solitéry s elegantným dizajnom. (Jedálenské stoličky Merano od značky Ton, sedačka Brik.) Jozef Barinka
Rôzne svetelné scény možno v interiéri navodiť najmä pomocou zabudovaného osvetlenia. Dominantné solitérne svietidlá sa uplatnili hlavne v centrálnej dennej časti domu. (Svietidlá Bellatrix.)
Kuchyňa a jedáleň sú umiestnené v nižšej časti denného priestoru, pod galériou. Blok zabudovanej linky, ktorý vytvára dojem plynulého pokračovania steny obloženej bieleným dubovým drevom, dopĺňa kuchynský ostrov s povrchom z orechovej dyhy. (Barové stoličky LaPalma, dizajn Fabio Bortolani.) Jozef Barinka
Katkin pohľad
Minimalizmus vo veľkolepom štýle. Biela farba, sklenené plochy a vysoký atypický strop v hre svetiel mi pripomínajú obrovskú vzducholoď. Celý dom je ako veľká kocka, ktorá sa akoby rozbila do priestoru. Náhodne členité steny i povrchy na mňa pôsobia ako hravé puzzle. Páči sa mi, ako vstavaný nábytok splýva so stenami a tvári sa, akoby tam ani nebol. Najviac ma očaril levitujúci barový pult. Hoci je interiér navrhnutý v minimalistickom duchu, vôbec na mňa nepôsobí nafúkane. Mäkká pohovka, dlhé záclony a oblé tvary doplnkov zjemňujú všetky pravouhlé línie. Jediné, čo by som zmenila, je konferenčný stolík – ten môj by bol určite okrúhly. Zopár mäkkých vankúšov a koberček k tomu a môžem sa nasťahovať.