Dizajn
Dizajnové inšpirácie pre všetky oblasti bývania – horúce trendy od svetových interiérových návrhárov, najnovšie kreácie pre každý interiér.
Bývanie v idylickej krajine
Miesto, na ktorom stojí vila, by nadchlo majstra feng-šuej – k domu vedie kľukatá cesta, hlavné priestory má obrátené na juh, k jazeru, za ním sa dvíhajú hory. Treba však dodať, že toto nádherné miesto v Slovinsku nadchne asi každého.
Materiály a farby v interiéri
Svet interiérov je plný farieb, tvarov aj materiálov, ktoré sa dajú navzájom takmer neobmedzene kombinovať. Jednotlivé variácie sa riadia najrozmanitejšími faktormi – individuálnym vkusom, módnymi trendmi aj najrôznejšími technickými zákonitosťami v závislosti od účelu interiéru. Podoba interiérov viac či menej vychádza z logiky podmienenej tradíciou alebo osvedčenými trikmi. Pri realizácii však nestačí iba zvoliť jednotlivé atribúty; dôležité je vedieť vopred odhadnúť výsledné pôsobenie súhry týchto faktorov.
Loftmánia
So slovom loft sa v posledných rokoch stretávame čoraz častejšie aj u nás. Viac síce v teoretickej ako v praktickej rovine a najmä v súvislosti s hromadným búraním priemyselných stavieb na Slovensku. Ak by sa však predsa niečo podarilo zachrániť, a našiel by sa investor „lofťák“, mohla by vzniknúť podobná forma bývania aj u nás.
Kocka na pobreží
Biblickú výzvu na výstavbu obydlia na skalnom podloží si vybrali za svoju klienti čilskej Casa Poli. Na rozoklanom pobreží si od architektov Pezo von Ellrichshausen Architects dali navrhnúť betónovú kocku, ktorá s okolitým prostredím tvorí fotogenický, priam filmový pár.
Záhradný nábytok ako inšpirácia
Relaxovanie, či doslova „bývanie“ vo vonkajších priestoroch, ako sú terasy, átriá, záhrady a parky, je čoraz obľúbenejšie, preto ani dizajnérom vonkajšieho nábytku nie sú cudzie módne trendy. Tí prichádzajú na trh s čoraz vycibrenejším nábytkom a doplnkami s pestrou škálou funkcií a materiálov.
Prekvapujúce neoretro pri Vltave
Showflat v bytovom projekte River Diamond v Prahe, ktorý navrhla architektka Barbora Škorpilová, po novom interpretuje klasický a konzervatívny prístup v interiéroch.
Not for food – kuchyňa nielen na: (z)jedenie
Not for food je moderný koncept kuchyne zaujímavého dizajnu, v ktorom autor, taliansky dizajnér Enzo Eusebi z Nothing Studia, rozšíril klasické ponímanie kuchyne o funkciu domácej kancelárie a zábavného centra. Túto kuchyňu však Eusebi nenavrhoval pre sériovú výrobu, je to skôr pokus naznačiť smer vývoja v dizajne kuchýň.
Kúpeľňová keramika: Strohá aj hravá, pravouhlá aj organická
Výrobcovia sanitárnej keramiky sa predháňajú v dizajnových novinkách. Kúpeľňa už dávno nie je len miestom osobnej hygieny, ale aj priestorom na pôžitok zo starostlivosti o svoje telo, z wellness – a tam dobrý dizajn nesmie chýbať. Na jar tohto roku predstavili všetky významnejšie značky svoje nové dizajnové línie na frankfurtskom veľtrhu ISH 2007. Z nových línií jednotlivých značiek sme si vybrali po jednom zaujímavom návrhu sanitárnej keramiky a tie vám teraz bližšie predstavíme. Aké sú teda nové trendy v tejto oblasti?
Kancelársky stôl – živá dizajnérska téma
Vývoj nábytkového dizajnu sa v učebniciach zvykne opisovať prostredníctvom príkladov dizajnu stoličiek z rôznych období, pri riešení ktorých dizajnéri nachádzajú stále nové inšpirácie. Riešenie každodenných predmetov je v dizajne skutočne témou večne živou. Najmä keď sa menia požiadavky na ten-ktorý predmet. Príkladom môže byť aj jednoduchý kancelársky stôl. Naše kancelárie sú čoraz pretechnizovanejšie. Počítače sú už dávno samozrejmosťou, k nim sa však neustále pridávajú ďalšie pripojiteľné technické „hračky“ – MP prehrávače, telefóny, faxy, fotoaparáty, notebooky, mobilné telefóny a iné. Väčšina moderných kancelárskych stolov však tento neustále sa zrýchľujúci vývoj kancelárskej techniky nereflektuje. Vonkajšiu modernú formu len málokedy podporujú aj vnútorné technológie stola.
Parížsky salón nábytku sa mení
Parížsky salón nábytku sa v roku 2007 vo výstavnom areáli Porte de Versailles predviedol pod taktovkou nového organizátora. Jeho minulý ročník sa totiž skončil ekonomickým fiaskom. Najväčší podiel na tom mala zmena termínu jeho konania – prvý týždeň po Vianociach, keď slušní Francúzi ešte odpočívajú. Mnoho vystavovateľov prešlo ku konkurencii a viacerí prišli len skontrolovať, či bude salón naďalej výkladnou skriňou francúzskej bytovej kultúry a či sa dôstojne zhostí svojej tradičnej úlohy vo výchove mladých dizajnérov a v udeľovaní prestížnych cien.