Rowenta nám uľahčuje život už 140 rokov a stále prináša mnoho užitočných inovácií
Od skromných začiatkov, na konci 19. storočia, prešla Rowenta naozaj dlhú cestu. Segment malých spotrebičov obohatila o nespočetné množstvo inovatívnych a technologicky zaujímavých riešení. Tento rok oslavuje výročie svojho založenia, ako aj 50 rokov od uvedenia svojho vôbec prvého vysávača na trh.
Keď podnikateľ a vynálezca Robert Weintraud v roku 1884 založil spoločnosť, ktorú pomenoval po sebe, nepochybne ani nesníval o tom, že sa jedného dňa stane celosvetovou značkou s vedúcim postavením v odvetví domácich spotrebičov. Na začiatku sa sústredil na kovové a papierenské výrobky, pneumatiky, toaletné potreby či stolové i klavírne lampy. Rozšírenie elektrifikácie však prinieslo zmenu v zameraní a v 1913 sa spoločnosť začala presadzovať v oblasti malých domácich spotrebičov na vykurovanie, varenie a osvetlenie.
Nasledujúce roky sa niesli v znamení veľkého technického a technologického pokroku. Svoju prvú žehličku a rýchlovarnú kanvicu predstavila Rowenta v roku 1919. K výraznému rozšíreniu portfólia došlo v 30. a 40. rokoch, kedy boli na trh uvedené prvé variče a kávovary Rowenta. Od 50. rokov potom prichádzali na trh novinky veľmi podobné zariadeniam, ktoré poznáme dnes – termostatické žehličky s automatickým naparovaním, hriankovače s nastaviteľnými mriežkami, prvé sušiče vlasov a kulmy. Vysávače boli predstavené v roku 1974 a odvtedy sú pevnou súčasťou produktového katalógu.
Nová kapitola – Rowenta súčasťou rodiny Groupe SEB
Úplne novú historickú etapu začala Rowenta písať koncom 80. rokov, keď sa stala súčasťou francúzskej firmy Groupe SEB, čo znamenalo zásadný posun v oblasti technológií aj podnikania. Postupne sa v skupine, do ktorej okrem iného patria značky ako Tefal, KRUPS a WMF, Rowenta stala špecialistom na osobnú starostlivosť, upratovanie a žehlenie/ naparovanie. Pod hlavičkou Groupe SEB vznikli niektoré ikonické výrobky – napríklad vysávač Super Bully, podlahová hubica Delta System či rad extrémne tichých vysávačov Silent Force (2007), s ktorými značka pracuje dodnes. Pribudlo aj množstvo inovatívnych výrobkov v kategóriách ako je epilácia, starostlivosť o vlasy a žehlenie textilu.
Kľúčové novinky Rowenta pre čistú domácnosť
Na jar tohto roku prišla na trh úplne nová generácia robotických vysávačov Rowenta vyššej strednej triedy. Rowenta X-Plorer 240+ AI sa môže pochváliť nielen praktickejším tvarom v tvare písmena D, ale aj využitím umelej inteligencie v kombinácii s integrovaným systémom kamier a senzorov na detekciu objektov a ich presnejšie rozpoznávanie. Vibračný mop dokáže odstrániť aj zaschnuté škvrny.
Rowenta tiež zareagovala aj na záujem spotrebiteľov v pomerne mladej, dynamicky rastúcej kategórii mokrých vysávačov s funkciou aktívneho umývania podlahy a oddelenými nádržkami na čistú a špinavú vodu. Model X-Clean 4 rieši zásadný nedostatok väčšiny prístrojov na trhu – čistenie pozdĺž stien. Na jedno nabitie dokáže pracovať až 50 minút a nechýba mu ani funkcia automatického čistenia.
Udržateľnosť aj vďaka opraviteľnosti
Ešte v roku 2003 prijala Rowenta, rovnako ako zvyšok skupiny Groupe SEB, priekopnícky prístup k udržateľnosti a znížila vplyv svojich výrobkov na životné prostredie počas celého ich životného cyklu. Dôraz je kladený na energetickú účinnosť od návrhu až po používanie, čoraz viac recyklovateľné produkty navrhnuté tak, aby vydržali a dali sa opraviť. A práve opraviteľnosť sa stala skutočne kľúčovým parametrom. S 15-ročnou zárukou opraviteľnosti na väčšinu svojich výrobkov sa Groupe SEB odlíšila od väčšiny výrobcov a značiek malých domácich spotrebičov na trhu.
Zdroj: PR článok Groupe SEB ČR s.r.o.