14. 05. 2007
Zdieľať

Detským izbám sa v našom časopise venujeme pomerne často a radi. Ale zjavne nie dosť. Naša čitateľka síce našla inšpiráciu, jej problém so zariadením špecifickej izby pre troch chlapcov sme však tak úplne nevyriešili. Aj preto sa obrátila s prosbou o pomoc na našu spolupracovníčku, architektku Silviu Huszárovú.



Dobrý deň, veľmi sa mi páčia Vaše inšpirácie na zariadenie detskej izby. Máme troch chlapcov vo veku 8, 7 a 5 rokov a chceme im v izbe vymeniť nábytok tak, aby bola izba určená len na ich spanie, hru a priestor na šaty a hračky. Veľmi by som uvítala, keby ste mi mohli poradiť.
Slávka Joskaiová


Predmetom riešenia je detská izba pre troch chlapcov vo veku 5, 7 a 8 rokov, čiže deti predškolského a raného školského veku. V štandardnej detskej izbe treba vyriešiť hranie, spanie a učenie jej obyvateľov a odkladanie všetkých vecí, dôležitých pre ich bezproblémové fungovanie. Na splnenie tohto cieľa sme vypracovali dva varianty, ktoré sa zameriavajú na priestor s pomerne veľkou rozlohou. Predstavujeme dva odlišné prístupy stvárnenia detskej izby ako priestoru na detský mikrosvet.

Alternatíva A:

Tip: Všetok nábytok a bytové doplnky na jednom mieste


Chlapčenský svet

92549

Vychádza z konvenčných pohľadov na tvár izby pre deti. Priestor modelujú štandardné kusy detského, respektíve študentského nábytku – posteľ, skriňová a policová zostava a žiacke pracovisko. Centrálny priestor na hranie v danom riešení možno flexibilne zväčšovať a zmenšovať posúvaním pohyblivého lôžka. Ďalšiu priestorovú úsporu dosiahneme lôžkom umiestneným na poschodí. Policový systém slúži v predškolskom a skorom školskom veku na odkladanie hračiek, ktoré neskôr postupne vystriedajú knihy alebo učebné pomôcky. Zaujímavosťou je použitie visiacich sedadiel – hojdačiek, ktoré sú voľne spustené zo stropu do priestoru. Živá farebnosť interiéru vychádza z farebného kontrastu komplementárnych farieb – oranžovej a modrej. Výhodou tohto riešenia je jeho relatívna nadčasovosť – zariadenie vyhovuje rovnako menším deťom, ako aj tínedžerom a starším študentom.










Chlapčenský svet

92543


Chlapčenský svet

92542


Chlapčenský svet

92544


Chlapčenský svet

92545




Alternatíva B:

Druhý návrh predstavuje nekonvenčný prístup k stvárneniu detského priestoru, obsahujúci prvky „Robinsonovho ostrova“, ktorý je v tomto prípade základňou detskej fantázie a tvorivosti. Je ním premyslená a kvalitne spracovaná tesárska konštrukcia samostatne vloženého interiérového prvku – Domčeka pre tri deti. Domček okrem troch lôžok obsahuje zvýšené drevené pódium na detské hry a tajné rozpravy. K domčeku možno prirobiť šmykľavku, lanový rebrík, prípadne kladku na vertikálnu dopravu a transport hračiek, čím sa hranice detských hier na pirátov, na murárov alebo na vojakov posúvajú veľmi ďaleko.










Chlapčenský svet

92546


Chlapčenský svet

92550


Chlapčenský svet

92547


Chlapčenský svet

92548


Myslíte si – domček je dobrý. Ale čo keď deti vyrastú a z malých sa stanú veľké? Nuž, potom jednoducho strechu, laná a rebríky zložíte a vaše vyrastené ratolesti môžu naďalej bývať v netradičnej dizajnovej hračke…

Kategória: Navrhovanie interiéru
Tagy: detská izba riešenie
Zdieľať článok

Diskusia