Trend dizajnu bytového textilu v spálni
V spálni stačí vymeniť bielizeň či niekoľko vankúšov a z popolušky bude princezná.
{R1}
Utility. Svetová finančná kríza, prírodné katastrofy a prebytok produktov a informácií vedú k tomu, že ľudia začínajú premýšľať o svojom súčasnom životnom štýle a jeho dosahoch. Ľudia už nechcú dizajn pre dizajn. Požadujú jednoduchosť, dostupnosť a užitočnosť. A preto sa produkty vtieravo ponúkané v luxusných katalógoch nahrádzajú trendovými prírodnými (priemyselne neupravovanými) a životne dôležitými predmetmi. Tento trend presadzuje výrobky navrhnuté na každodenné použitie, viac zdôrazňuje vzťah k majiteľovi, a tým aj dlhšiu životnosť.
Tento trend poukazuje na zbytočnosť množstva vecí a ukazuje cestu triezvosti, najmä pre konzumné chápanie sveta. Dôležité je len to, čo nevyhnutne potrebujeme k životu, nie to, čo chceme. (foto: Hülsta) | |
Podstatou trendu utility je hľadanie iba nevyhnutných produktov. Kľúčovým konceptom je recyklácia a materiály – plátno a juta. (foto: Messe Frankfurt Exhibition) | |
Deka alebo prikrývka na posteľ v duchu jednoduchosti užitočnosti. (foto: IKEA) | |
Veľkou inšpiráciou sú škandinávske krajiny, ktoré trend jednoduchosti a obhajovania základných potrieb človeka presadzujú dlhodobo. (foto: Woodnotes) | |
Ručne tkaný koberec z vlny a juty (foto: IKEA) | |
Trend utility je oslavou striedmosti, jednoduchosti a skromnosti. (foto: IKEA) | |
Nákupná taška Glueline, inšpirácia v duchu workwear – podsekcie trendu utility. Ide o autentické nadčasové objekty, ktoré vytvárajú náznak nostalgie a citu pre odkaz predkov v spojení s ručnou výrobou. Kľúčové prvky tohto trendu sú autenticita, udržateľnosť, životnosť, potrebnosť, funkčnosť, materiály – denim, bavlna, ľan, juta, plátno, semiš. (foto: Oscar Diaz Studio, zdroj: Messe Frankfurt Exhibition) |