Dizajn

Dizajnové inšpirácie pre všetky oblasti bývania – horúce trendy od svetových interiérových návrhárov, najnovšie kreácie pre každý interiér.

Dizajn

Farebný Knihomoľ

Dizajnér Ron Arad (1951) najprv študoval na Akadémii umenia v Jeruzaleme, neskôr na Fakulte architektúry v Londýne. V roku 1981 založil štúdio OneOff Ltd, ktoré sa snažilo pretlačiť do popredia záujmu nielen jeho vlastné návrhy, ale aj návrhy iných britských avantgardných dizajnérov. V 1989 odštartovalo Aradove vlastné štúdio architektúry a dizajnu s názvom Ron Arad Associates Ltd a v roku 1994 získal Ron Arad prestížne ocenenie Dizajnér roka.

Dizajn

Dva dni s Ronanom Bouroullecom

Ronan Bouroullec je starší z bratského tímu bretónskych dizajnérov. Bouroullecovci už niekoľko rokov zaujímajú popredné miesto na výslní dizajnérskej slávy, i keď ich profesionálna dráha odštartovala pomerne nedávno, a tohto roku ste sa s tvorbou oboch bratov, ale aj s Ronanom osobne, mohli stretnúť aj v Brne.

Dizajn

Happy D

Spolupráca architektonického a dizajnérskeho ateliéru Sieger Design so spoločnosťou Duravit, ktorá sa zaoberá výrobou kúpeľňového a sanitárneho zariadenia, sa začala už pred 15 rokmi. Sieger Design tvorí predmety s jednoznačnou formou, ktoré vznikajú hrou základných tvarov, ako sú kruh, štvorec a obdĺžnik. Jasný, čistý a praktický dizajn je zárukou nadčasovosti a návrhy produktov od Siegera posúva do kategórie „klasika“; používatelia ho vždy rýchlo pochopili a obľúbili si ho.

Dizajn

Dlhonohý šťavnatý Salif

Hnacou silou dobrého dizajnu je porušovanie konvenčnej predstavy o určitom produkte. Juicy Salif od dizajnéra Philippa Starcka tento výrok o dobrom dizajne len potvrdzuje. Okamžite sa stal jedným z najkomunikatívnejších produktov spoločnosti Alessi; fotografi, režiséri a reklamné agentúry z celého sveta si ho veľmi radi vyberali ako rekvizitu. Juicy Salif je symbolom inovatívneho a prekvapujúceho dizajnu. Nejde však len o dizajnový objekt. Za netradičným vzhľadom sa ukrýva skutočne praktický a veľmi efektívny pomocník pri odšťavovaní všetkých citrusov.

Dizajn

Matali Crasset

Kreativita tejto mladej ženy je rovnako zaujímavá ako jej zovňajšok. Takisto zvláštne je aj jej meno. Pôvodná Natália prevzala prezývku z detstva. Ako dvojča sa zrejme potrebovala v mnohých ohľadoch odlišovať od svojej sestry. Toto meno, písané vždy malými písmenami, začalo už dávno cielene dobývať svet dizajnu. V roku 1997 získala spoločne s Philippom Starckom Veľkú cenu dizajnu mesta Paríža, ku ktorej v minulom roku pribudlo prestížne ocenenie Parížskeho salóna nábytku „Le nombre d´or“. To sa udeľuje za príkladnú spoluprácu dizajnéra s výrobcom.

Dizajn

Vždy poruke

Našimi domácnosťami ročne prejdú stohy novín a časopisov, ale nie vždy je čas prečítať si ich hneď, a tak sa často hromadia kdesi v kúte. Aby nám byty nehyzdili nevzhľadné a neforemné kopy, ktorým každú chvíľu hrozí, že sa zrútia a zavalia nás, potrebujeme niečo, čo dá všetko do poriadku – stojan na noviny! Nič nové pod slnkom, ale pre dizajnérov je to výzva vytvoriť dielko praktické, vkusné a moderné...

Dizajn

Krehkosť odolávajúca času

Paríž na prelome storočí bol mekkou všetkých druhov umenia, médií a vedy a stal sa inšpiráciou pre mnohých umelcov. Mená ako Joyce a Beckett, Picasso a Dalí, Le Corbusier a Debussy nám znejú familiárne ešte dnes. Slávu a uznanie podobných rozmerov by si však zaslúžila aj krehká žena Eileen Gray, ktorá sa z dizajnérky lakovaných stien a panelov vypracovala na architektku. Jej život je príbeh, v ktorom sa krehké viktoriánske dievča zmení na modernú ženu.

Dizajn

Posaďte sa v Clube…

Architekt Josef Hoffmann (1870 – 1956) bol jedným z najvplyvnejších dizajnérov na začiatku minulého storočia. So svojím umeleckým priateľom Kolom Moserom založili dielne Wiener Werkstätte, ktoré nasledovali za hnutím Viedenskej secesie a od roku 1903 hrali významnú úlohu v umení nielen v rakúskom, ale i vo svetovom meradle. Základnou myšlienkou pri zrode Wiener Werkstätte boli remeselná precíznosť a vynikajúca kvalita. Viedeň sa stala centrom nového štýlu v umení aj vďaka týmto dielňam.

Dizajn

Vrece plné guľôčok

Koncom 60. a začiatkom 70. rokov sa začalo obdobie, odkedy mohli skromné sedadlo v tvare vreca – tzv. Bean Bag – poctiť svojimi krásnymi zadočkami ľudia od juhu Francúzska až po Miláno a od New Yorku až po Paríž. Vinylové vrecia bez akejkoľvek konštrukcie s náplňou z polystyrénových guľôčok sa stali poslami nábytku budúcnosti.

Dizajn

FrancisFrancis!

Značka FrancisFrancis! má v našom vnútri prebúdzať dušu dieťaťa, ktoré sa smeje a bezstarostne si užíva radosti života. Aj preto sa v novom logu značky nachádza tvár vysmiateho dievčatka s vyplazeným jazykom. Dobrú náladu a smiech, ktoré okolo seba šíria deti, by mali vyvolávať aj predmety do domácnosti so značkou FrancisFrancis!.