Kam pozerá Miláno? 17 dizajnových trendov pre rok 2016

15. 07. 2016
Zdieľať

Celosvetová výstava Salone del Mobile je dizajnovou udalosťou roka. Spomedzi všetkých nápadov a štýlov sa každý rok vyčlenia niektoré najvýraznejšie. Pokúsili sme sa pre vás teda vybrať tie, ktoré možno nazvať trendmi roka 2016.


Kontrasty historických interiérov a moderného zariadenia si vzali na mušku napríklad značky Tom Dixon a Caesarstone. Snažili sa tak ukázať, že staré priestory netreba zariaďovať historickým nábytkom, ale práve naopak, hľadať správnu mieru ich kontrastu s tým súčasným. Tak sa stanú modernými a pôsobivými.

Kontrasty historických interiérov a moderného zariadenia si vzali na mušku napríklad značky Tom Dixon a Caesarstone. Snažili sa tak ukázať, že staré priestory netreba zariaďovať historickým nábytkom, ale práve naopak, hľadať správnu mieru ich kontrastu s tým súčasným. Tak sa stanú modernými a pôsobivými.
Lucia Kušnírová


Dizajn pre deti bol jednou z hlavných tém nového nábytku. Veľkí dizajnéri uviedli na trh moderné hračky a detský nábytok vo svojom štýle. Hojdacieho koníka navrhlo pre značku Kartell japonské štúdio Nendo.

Dizajn pre deti bol jednou z hlavných tém nového nábytku. Veľkí dizajnéri uviedli na trh moderné hračky a detský nábytok vo svojom štýle. Hojdacieho koníka navrhlo pre značku Kartell japonské štúdio Nendo.
Lucia Kušnírová


Deti pre dizajn v zmysle inšpirácie bežných produktov detskými hračkami a hrami. Kolekciu svietidiel Perch pre značku Moooi vytvoril londýnsky architekt Umut Yamac.

Dizajn pre deti bol jednou z hlavných tém nového nábytku. Veľkí dizajnéri uviedli na trh moderné hračky a detský nábytok vo svojom štýle. Hojdacieho koníka navrhlo pre značku Kartell japonské štúdio Nendo.
Lucia Kušnírová


Deti pre dizajn v zmysle inšpirácie bežných produktov detskými hračkami a hrami. Kolekciu svietidiel Perch pre značku Moooi vytvoril londýnsky architekt Umut Yamac.


Ekológia a surové materiály so zachovaním štruktúry, vône a tvarov sa objavovali v dizajne produktov, uvádzaní nových technológií a materiálov. Značka Nanimarquina koncipovala svoj stánok pomocou jednoduchých drevených rámov, do ktorých zakomponovala produkty aj s príbehmi toho, ako vznikali. Upozornila tým tak na to, že nie je dôležitý len samotný produkt, ale aj spôsob, akým vzniká.

Ekológia a surové materiály so zachovaním štruktúry, vône a tvarov sa objavovali v dizajne produktov, uvádzaní nových technológií a materiálov. Značka Nanimarquina koncipovala svoj stánok pomocou jednoduchých drevených rámov, do ktorých zakomponovala produkty aj s príbehmi toho, ako vznikali. Upozornila tým tak na to, že nie je dôležitý len samotný produkt, ale aj spôsob, akým vzniká.
Lucia Kušnírová


Farby a geometria niekedy až v nečakaných kombináciách a kompozíciách. Princípom bol priestor, do ktorého dizajnéri vkladali zariadenie v tých najjednoduchších geometrických tvaroch, aby ich ďalej oživili hravými farbami a vzormi.

Farby a geometria niekedy až v nečakaných kombináciách a kompozíciách. Princípom bol priestor, do ktorého dizajnéri vkladali zariadenie v tých najjednoduchších geometrických tvaroch, aby ich ďalej oživili hravými farbami a vzormi.
Lucia Kušnírová


Zlatú medailu za všeobecné vystihnutie toho, kam dizajn smeruje, udeľujeme expozícii značky Zanotta. Tá zareagovala na trend upúšťajúci od ťaživej pompéznosti a otvárajúci sa jednoduchším a hravejším riešeniam aj pri honosnejších a drahších interiéroch. V jednotlivých kójach predstavila množstvo konceptov, kde sa snažila ukázať (niekedy až doslovne), ako sa na dizajn pozerať z úplne opačnej – tej hravej – stránky.

Zlatú medailu za všeobecné vystihnutie toho, kam dizajn smeruje, udeľujeme expozícii značky Zanotta. Tá zareagovala na trend upúšťajúci od ťaživej pompéznosti a otvárajúci sa jednoduchším a hravejším riešeniam aj pri honosnejších a drahších interiéroch. V jednotlivých kójach predstavila množstvo konceptov, kde sa snažila ukázať (niekedy až doslovne), ako sa na dizajn pozerať z úplne opačnej – tej hravej – stránky.
Lucia Kušnírová


Pracovisko a homeoffice sa ako jedna z hlavných tém rozoberali najmä z hľadiska spojenia s bývaním a psychohygieny. Študenti Univerzity v Lunde v spolupráci s dizajnérom Stefanom Diezom a zakladateľom značky HAY Rolfom Hayom vypracovali hneď niekoľko experimentálnych konceptov multifunkčného nábytku na prácu, spánok, bývanie, do spoločenských miestností a s mnohými inými funkciami.

Pracovisko a homeoffice sa ako jedna z hlavných tém rozoberali najmä z hľadiska spojenia s bývaním a psychohygieny. Študenti Univerzity v Lunde v spolupráci s dizajnérom Stefanom Diezom a zakladateľom značky HAY Rolfom Hayom vypracovali hneď niekoľko experimentálnych konceptov multifunkčného nábytku na prácu, spánok, bývanie, do spoločenských miestností a s mnohými inými funkciami.
Lucia Kušnírová


Pracovisko a homeoffice sa ako jedna z hlavných tém rozoberali najmä z hľadiska spojenia s bývaním a psychohygieny. Študenti Univerzity v Lunde v spolupráci s dizajnérom Stefanom Diezom a zakladateľom značky HAY Rolfom Hayom vypracovali hneď niekoľko experimentálnych konceptov multifunkčného nábytku na prácu, spánok, bývanie, do spoločenských miestností a s mnohými inými funkciami.

Pracovisko a homeoffice sa ako jedna z hlavných tém rozoberali najmä z hľadiska spojenia s bývaním a psychohygieny. Študenti Univerzity v Lunde v spolupráci s dizajnérom Stefanom Diezom a zakladateľom značky HAY Rolfom Hayom vypracovali hneď niekoľko experimentálnych konceptov multifunkčného nábytku na prácu, spánok, bývanie, do spoločenských miestností a s mnohými inými funkciami.
Lucia Kušnírová


Všetko naopak. Materiály používané všelijako inak, len nie tak, ako sa má. Závesy z papiera, stoličky zo skla alebo svietidlá z textílií. Princíp lámania hraníc v pozadí všetkého. Závesné svietidlá v podobe nadrozmerných uzlov podľa návrhu študentov Univerzity Sangmyung v Soule sú produktovými predstaviteľmi mladého dizajnu v Salone Satellite.

Všetko naopak. Materiály používané všelijako inak, len nie tak, ako sa má. Závesy z papiera, stoličky zo skla alebo svietidlá z textílií. Princíp lámania hraníc v pozadí všetkého. Závesné svietidlá v podobe nadrozmerných uzlov podľa návrhu študentov Univerzity Sangmyung v Soule sú produktovými predstaviteľmi mladého dizajnu v Salone Satellite.
Lucia Kušnírová


Mydlové bubliny ako inšpirácia pri produktoch využívajúcich lámanie svetla rezonujú už po niekoľkýkrát a poriadne nahlas. Nielen na poli veľkých značiek, ale aj u mladých dizajnérov. Kreslo Prismania od Lisy Klappe (www.noonfurniture.com) spája ikonický tvar a práve materiál využívajúci tento populárny efekt.

Mydlové bubliny ako inšpirácia pri produktoch využívajúcich lámanie svetla rezonujú už po niekoľkýkrát a poriadne nahlas. Nielen na poli veľkých značiek, ale aj u mladých dizajnérov. Kreslo Prismania od Lisy Klappe (www.noonfurniture.com) spája ikonický tvar a práve materiál využívajúci tento populárny efekt.
Lucia Kušnírová


Ikony nanovo. Redizajn tých najlegendárnejších kúskov je silný, odvážny, no predovšetkým zodpovedný trend. Príkladom môže byť kreslo Ultrecht značky Cassina (1935), ktoré oživil dizajnér Bertjan Pot. Princípom je nový hravý dizajn čalúnenia, špeciálne navrhnutého a vyrobeného tak, že sa vzor neopakuje ani na jedinom mieste a presne kopíruje tvar kresla.

Ikony nanovo. Redizajn tých najlegendárnejších kúskov je silný, odvážny, no predovšetkým zodpovedný trend. Príkladom môže byť kreslo Ultrecht značky Cassina (1935), ktoré oživil dizajnér Bertjan Pot. Princípom je nový hravý dizajn čalúnenia, špeciálne navrhnutého a vyrobeného tak, že sa vzor neopakuje ani na jedinom mieste a presne kopíruje tvar kresla.
Lucia Kušnírová


„Minimal“ v podobe tvarov, ale aj významovo. Multifunkčný nábytok a schematické bunky zlučujúce viac priestorov v jednom. Mladý brazílsky dizajnér Gustavo Martini v projekte multifunkčnej bunky Edge zhmotnil prvotnú architektonickú skicu do reality.

„Minimal“ v podobe tvarov, ale aj významovo. Multifunkčný nábytok a schematické bunky zlučujúce viac priestorov v jednom. Mladý brazílsky dizajnér Gustavo Martini v projekte multifunkčnej bunky Edge zhmotnil prvotnú architektonickú skicu do reality.
Lucia Kušnírová


Svetelné stredobody, často úplne sa vymykajúce okoliu, sú trendom, ktorý pomáha oživiť jednoduché, elegantné a moderné interiéry. Svietidlo Prop od značky Moooi pozostáva zo základného modulu, ktorý možno poskladať do rôznych kompozícií a využiť nielen ako bodové, ale aj ako plošné osvetlenie.

Svetelné stredobody, často úplne sa vymykajúce okoliu, sú trendom, ktorý pomáha oživiť jednoduché, elegantné a moderné interiéry. Svietidlo Prop od značky Moooi pozostáva zo základného modulu, ktorý možno poskladať do rôznych kompozícií a využiť nielen ako bodové, ale aj ako plošné osvetlenie.
Lucia Kušnírová


Nábytkové obojživelníky. Produkty, ktoré sa jednoduchými trikmi menia na niečo úplne iné, nemenej funkčné. Jedným z predstaviteľov je aj sedačka Triclinium od značky Moroso. Jej opierky tvoria vaky na sedenie. Po ich preskupení či odstránení sa jednoducho transformuje na posteľ.

Nábytkové obojživelníky. Produkty, ktoré sa jednoduchými trikmi menia na niečo úplne iné, nemenej funkčné. Jedným z predstaviteľov je aj sedačka Triclinium od značky Moroso. Jej opierky tvoria vaky na sedenie. Po ich preskupení či odstránení sa jednoducho transformuje na posteľ.
archív vydavateľstva JAGA


o spoločenským podtónom. Odkazy skryté v dizajne sa týkali aj súčasných spoločensko-politických tém. Kolekcia nábytku Happy Endings, ktorú pre značku Magis navrhol Jerszy Seymour, je zo stoličiek a stolov, zámerne až ikonicky schematických, aby ich bolo možné jednoducho preskupiť a urobiť z nich hľadisko, stolovanie, bar použiť ich doma, v práci, v horách alebo kdekoľvek.

Nábytkové obojživelníky. Produkty, ktoré sa jednoduchými trikmi menia na niečo úplne iné, nemenej funkčné. Jedným z predstaviteľov je aj sedačka Triclinium od značky Moroso. Jej opierky tvoria vaky na sedenie. Po ich preskupení či odstránení sa jednoducho transformuje na posteľ.
Lucia Kušnírová


o spoločenským podtónom. Odkazy skryté v dizajne sa týkali aj súčasných spoločensko-politických tém. Kolekcia nábytku Happy Endings, ktorú pre značku Magis navrhol Jerszy Seymour, je zo stoličiek a stolov, zámerne až ikonicky schematických, aby ich bolo možné jednoducho preskupiť a urobiť z nich hľadisko, stolovanie, bar použiť ich doma, v práci, v horách alebo kdekoľvek.


Industriálne detaily nielen v podobe nábytku, ale predovšetkým v skupine doplnkov. Kolekcia jedálenského stolovania doplnená o príbor s dizajnom maticových kľúčov pútala pozornosť na expozíciu značky Seletti.

Industriálne detaily nielen v podobe nábytku, ale predovšetkým v skupine doplnkov. Kolekcia jedálenského stolovania doplnená o príbor s dizajnom maticových kľúčov pútala pozornosť na expozíciu značky Seletti.
Lucia Kušnírová


Svetelné mriežky vytvorené zoskupovaním jednoduchých svietidiel sa objavovali  v prípade veľkých značiek aj v študentských prácach. Výsledkom je osvetlenie, ktoré aj napriek tomu, že základná „jednotka“ môže byť tradičná, pôsobí takmer kozmickým dojmom. Inštalácia zrkadiel a svietidiel Vent pochádza z expozície značky Diesel Living x Foscarini, kompozícia svietidiel La Caleta prezentovaná v sekcii Salone Satellite zas z dielne mladého dizajnéra Davida Pompu.

Svetelné mriežky vytvorené zoskupovaním jednoduchých svietidiel sa objavovali v prípade veľkých značiek aj v študentských prácach. Výsledkom je osvetlenie, ktoré aj napriek tomu, že základná „jednotka“ môže byť tradičná, pôsobí takmer kozmickým dojmom. Inštalácia zrkadiel a svietidiel Vent pochádza z expozície značky Diesel Living x Foscarini, kompozícia svietidiel La Caleta prezentovaná v sekcii Salone Satellite zas z dielne mladého dizajnéra Davida Pompu.
Lucia Kušnírová


Svetelné mriežky vytvorené zoskupovaním jednoduchých svietidiel sa objavovali  v prípade veľkých značiek aj v študentských prácach. Výsledkom je osvetlenie, ktoré aj napriek tomu, že základná „jednotka“ môže byť tradičná, pôsobí takmer kozmickým dojmom. Inštalácia zrkadiel a svietidiel Vent pochádza z expozície značky Diesel Living x Foscarini, kompozícia svietidiel La Caleta prezentovaná v sekcii Salone Satellite zas z dielne mladého dizajnéra Davida Pompu.

Svetelné mriežky vytvorené zoskupovaním jednoduchých svietidiel sa objavovali v prípade veľkých značiek aj v študentských prácach. Výsledkom je osvetlenie, ktoré aj napriek tomu, že základná „jednotka“ môže byť tradičná, pôsobí takmer kozmickým dojmom. Inštalácia zrkadiel a svietidiel Vent pochádza z expozície značky Diesel Living x Foscarini, kompozícia svietidiel La Caleta prezentovaná v sekcii Salone Satellite zas z dielne mladého dizajnéra Davida Pompu.
Lucia Kušnírová

TEXT LUCIA KUŠNÍROVÁ
FOTO LUCIA KUŠNÍROVÁ A ARCHÍV FIRIEM
ZDROJ časopis Môj dom 6/2016

Kategória: Dizajn
Tagy: interiérový dizajn Miláno štýly bývania trendy výstava
Zdieľať článok

Diskusia